בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"בלוגים","items":[]}

התסרוקת קודמת לנוהל: כששרה נתניהו עולה ויורדת ממסוק - המדחף כבוי

בטייסות היסעור והינשוף מובעת מורת רוח מהסיבה שבעטיה נדרשים הטייסים להניע את הרוטור רק אחרי עליית רעיית רה"מ ולדומם אותו לפני צאתה. זה לא מסוכן, זו רק עוד קפריזה מבלפור

366תגובות
ראש הממשלה יורד מיסעור (עם רוטור פעיל) לתרגיל צה"ל בצפון, השנה
עמוס בן גרשום / לע"

שלשום (ראשון) הוטסו חברי ממשלת ישראל במסוקים לישיבה מיוחדת באילת, שעסקה בין היתר במחאה על סגירת שדה התעופה בעיר ושדה דב. אירוניה במיטבה. אחר כך התברר שהיו גם מי שנאלצו לנסוע ברכב: טנדר מלשכת ראש הממשלה נשלח אחר כבוד אל כביש הערבה ועליו כסא העץ שבנימין נתניהו רגיל לשבת עליו במהלך דיונים; כורסה רגילה של אולם הכנסים בו התקיימה הישיבה כנראה אינה מספיק טובה עבורו.

הדבר מזכיר את הנסיעה הלילית המיוחדת מקיסריה לירושלים שהתרחשה בסוף השבוע שקדם להלווייתו של שמעון פרס. את הנסיעה נאלץ לעשות אחד מנהגי הלשכה בהוראת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לאחר שחשקה נפשו של בעלה בסכיני גילוח וקצף גילוח שנהג לספק לו שכנו וחברו ג'יימס פאקר (מוצרים מסחריים נפוצים שניתן לרכוש בכל חנות פארם, אפילו בירושלים). אלו גינונים דוחים וקפריזיים שמזכירים את אלה הנהוגים במשטר מלוכני. איש אינו עוצר לתהות על משמעותם מבחינת עלויות ונראות ציבורית.

כורסת ראש הממשלה בדרכה לאילת - דלג
כורסת ראש הממשלה בדרכה לאילת

מתברר שהגינונים הללו קיימים גם במערך ההטסה של נתניהו. כשמתעורר צורך, מוטס ראש הממשלה ברחבי הארץ במסוקים. חיל האוויר מספק לו את שירותים באמצעות מסוקי תובלה מסוג "ינשוף" ו"יסעור". אלא שבניגוד למקובל, קיבלו טייסי המסוקים הללו הנחייה ייחודית כשהם מטיסים את נתניהו יחד עם רעייתו: עליהם להפעיל את הרוטור (המדחף) רק אחרי ששרה עלתה למסוק, ולדומם אותו לפני ירידתה. הסיבה היא חשש לפגיעה בתסרוקתה של הגברת. בעבר כבר פורסם בהרחבה כמה עמל וכסף ציבורי מושקעים בעיצוב שיערה.

להדממה מיותרת והפעלה מאוחרת של הרוטור יש משמעויות מסוימות מבחינת תחזוקה ותפעול. בניגוד לרכב, בעת כיבוי מסוק קיים תמיד סיכון מסוים שלא ניתן יהיה להניע אותו מחדש, ואז יידרש טיפול טכני או הזעקת מסוק חלופי. התנעה מאוחרת וכיבוי מיותר גם גורמים להארכת שהות המסוק וצוותו על הקרקע. משני טעמים אלה הטייסים מעדיפים להימנע מכך שלא לצורך. מכך גם נגזרת תורת ההפעלה של המסוקים בחיל האוויר.

נתניהו והסטייליסטית שלה סנדרה רינגלר
ללא קרדיט

על פי המידע שבידי, שרה נתניהו היא כיום האישיות היחידה בישראל שבמהלך הטסתה נדרשת הדממת מסוק לפני ירידתה ממנו. לעתים גם בעלה יורד ממנו בטרם השלמת ההדממה ואינו ממתין עמה. משיחות שקיימתי עם טייסי מסוקי תובלה ותיקים, שהטיסו את כל ראשי הממשלות מאז ימי גולדה מאיר, עולה שמעולם לא הונהג נוהל כזה לפני כהונת נתניהו. מניסיוני האישי אני יכול להעיד שכאשר התלוויתי פעם לטיסה במסוק יסעור עם ראש הממשלה אהוד ברק ורעייתו דאז, עלינו כולנו למסוק כשהרוטור כבר מסתובב, וירדנו ממנו באותו מצב.

נוהל ההטסה המיוחד הזה מעורר מורת רוח במערך התובלה של חיל האוויר, ואף הפך לנושא שיחה ומקור לדיונים בקבוצות וואטסאפ של טייסי יסעורים וינשופים. הוא לא מסכן חיי אדם, רק מהווה עוד דוגמה מני רבות לטרלול ולנורמות המקולקלות שהביאה עמה משפחת נתניהו לשירות הציבורי בישראל.

בתשובה לשאלותי בנושא הפנה אותי דובר המשפחה ללשכת ראש הממשלה, שמצדה בחרה להימנע מתגובה. מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם להוראת משרד הביטחון, צה״ל מספק שירותי הטסה לבכירים. יודגש כי בקשות פרטניות מאושרות רק במידה שאינן חורגות מהנחיות הבטיחות הקבועות של צה״ל".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו