בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"בלוגים","items":[]}

מחיר טיסות הראווה: נתניהו ביקש תוספת של עשרות מיליונים לתקציב הנסיעות

טיסותיו של ראש הממשלה לאוקראינה, בריטניה ורוסיה ערב הבחירות נועדו לצרכי תעמולה וניסיון לנגוס באלקטורט של ליברמן. היד של שומרי הסף לא רעדה ואנחנו מתבקשים לשלם את החשבון

110תגובות
הזוג נתניהו בתום הביקור בלונדון. ישיבת עבודה אחת, צילום והביתה
חיים צח / לע"מ

זה היה צפוי, השאלה היתה רק מתי ייחשפו המספרים. בשבועות שקדמו לבחירות 2019 סיבוב ב', קיים בנימין נתניהו שלוש טיסות ראווה מיותרות לקייב, לונדון  וסוצ'י שכל תכליתן היתה תעמולת בחירות, ניסיון לנגוס באלקטורט של אביגדור ליברמן בקרב עולי אוקראינה והשגת הזדמנות צילום נוספת עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

את שלוש הנסיעות הללו קיים על הנייר ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל בפועל ישב על הכסא המרווח של המחלקה הראשונה ראש הליכוד בנימין נתניהו. מימון הנסיעות לא נזקף כמובן לחובת תקציב תעמולת הבחירות של מפלגת השלטון, אלא הושת על הקופה הציבורית. וכך, בכל פעם שנתניהו הידק את חגורת הבטיחות במטוס אל-על, נדרשו משלמי המסים להרחיב את חגורת הגירעון ולהדק את סדרי העדיפויות הלאומיים.

"כלכליסט" דיווח הבוקר (שני) כי יומיים לפני הבחירות פנה משרד האוצר לוועדת הכספים בבקשה לאשר בדחיפות 158.5 מיליון שקל עבור משרד ראש הממשלה, וזאת על חשבון קיצוצים בתקציבי הרווחה, הרשויות המקומיות, התחבורה, הגנת הסביבה, ההשכלה הגבוהה וביטחון הפנים. הנימוק בעבור 30.5 מיליון שקל מתוך הסכום הכולל היה הגדלת תקציב הנסיעות לחו"ל ותוספת לפרויקט מטוס ראש הממשלה. לא נמסרה החלוקה הפנימית בין שני הסעיפים.

הזוג נתניהו בדרך לקייב. ניסיון לזכות בתמיכה של עולי אוקראינה
עמוס בן גרשום / לע"

לפרויקט המטוס השערורייתי והבלתי נגמר, אתייחס כאן שוב בקרוב ובהרחבה. אבל עניין טיסות הראווה ערב הבחירות, על חשבון תחומים אזרחיים חשובים ביותר, הוא טירוף שבכל מדינה מתוקנת היה מפיל לבדו מועמד לראשות הממשלה. על הבקשה הדחופה חתם הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור. ואני שואל את עצמי: איך לא רעדה לו היד? איך לא רעדה היד לכל החשבים, המנהלים והיועצים המשפטיים שאישרו את שלוש הנסיעות המיותרות הללו? האם נשאלו שאלות או שכולם פשוט מילאו הוראות? מי שמנע לעת עתה את הדיון בנושא בוועדת הכספים הוא ח"כ מיקי לוי, שתפקד כשומר סף ראוי. השאר מעלו בתפקידם וצריכים להתבייש עד עמקי נשמתם.

וכאילו כדי להוסיף חטא על פשע, שתי הנסיעות הראשונות נערכו ללא שום צורך במטוס בואינג 777 ענק ויקר, שעלותו פי שלושה מעלות הטיסה בחלופה ההולמת הקיימת, בואינג 737. טווח הטיסה לקייב ולונדון לא מחייב 777 וגם לא גודל הפמליה. הנסיעה ללונדון אפילו היתה ללא לינת לילה בעיר. נתניהו טס, קיים ישיבת עבודה אחת, הצטלם עם ג'ונסון וחזר אל שידורי התעמולה שלו בישראל. הנסיעה השלישית, לסוצ'י, דווקא נערכה בבואינג 737. מה קרה פתאום שניתן היה להסתפק במטוס הזול יותר?

לשאלה הזו יש רק תשובה נסיבתית אחת שעולה על הדעת: אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לא הצטרפה אליה. כשפניתי ללשכת ראש הממשלה ושאלתי מדוע ניתן היה לפתע לטוס ב-737, מסרו לי גורמים במשרד כי "סוג המטוס איתו ממריאים נקבע בהתאם לאורך הטיסה וזאת בהתאם לנוהל ולכללי החשבות". זו תשובה שהיא עלבון לאינטליגנציה. אין הבדל טווח משמעותי בין קייב לסוצ'י, וגם הטיסה ללונדון אינה ארוכה באופן משמעותי.

לנתניהו אגב ממתינה עוד נסיעה להודו, אותו דחה ברגע האחרון עקב פאניקת הבחירות שאחזה בו. נטען כי היא תתקיים "אחרי הבחירות". מצוקתו האלקטורלית והקואליציונית של נתניהו גם גרמה לו לוותר על הנסיעה השנתית האהובה עליו מכל, לעצרת הכללית האו"ם. שר החוץ, ישראל כץ, נסע במקומו, כך שגם הכסף הזה לא נחסך במלואו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו