ממציג ב"עדות מקומית" לאוצר התערוכה - חשיפה: בלוג הצילום של הארץ - הארץ

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ממציג ב"עדות מקומית" לאוצר התערוכה

לכתבה
אלדד רפאלי צילום: אילנית תורגמן

ראיון עם הצלם אלדד רפאלי, שזכה מספר רב של פעמים בתחרות הצילום העיתונאי והשנה חבש כובע נוסף. וגם: מספר עבודות מתוך התערוכה שיצאה לדרך בסוף השבוע

3תגובות

איך החלטת לגשת אל תערוכה שהתכנים בה כל-כך דומים לאורך השנים?עשית משהו כדי לרענן את ההסתכלות?

"אחרי שקיבלתי את התפקיד התחלתי בבניית התמה 'המרחב שבין התיעוד לאמנות'. המורכבות של החלטה זו נובעת מהמבנה של התחרות. עדות מקומית היא קודם תחרות צילום המורכבת מקטגוריות המדורגות לפי מקומות (ראשון עד שלישי), בחירת אוצר, ורק לאחר מכן תערוכה. בבניית התערוכה יש נסיון ליצור חיבורים, לייצר נרטיב שונה, מהודק, מעמיק, אישי, חברתי, פוליטי מכלל העבודות, ללא קשר לקטגוריות ולמי ניצח".

אני חושב שזה פעם ראשונה שצלם שהציג בתערוכה הופך לאוצר שלה? האם זה השפיע על הדרך שבה ניגשת לעבודה?

"בעבר הגשתי מספר פעמים לעדות מקומית וגם זכיתי. התחושה היתה נהדרת וניסיתי לשמר אותה ולהרים לצלמים. הם הלב של כל הפרויקט החשוב הזה. כדי ליצור שינוי עשיתי מספר פעולות: הזמנתי שופטים חדשים שיחזקו את התמה ואת הדיוק בבחירות. יצרנו גם קטגוריה חדשה, 'חשיפה ארוכה', שמאפשרת להציג בצורה ייחודית פרויקטים ארוכי טווח, פרויקטים אישיים ופרויקטים חדשניים. שמתי דגש גדול מאד לקשר ישיר בין תוכן מוקפד לעיצוב החלל, רעיונות תצוגה חדשים, חומרים וטקסטורות שונות והכל מתוך חשיבה על הצלמים וכבוד גדול לעבודתם".

"לגבי השיפוט חשוב לי לומר ששיטת השיפוט של עדות מקומית מעולה. השיפוט אנונימי לחלוטין ונעשה במספר שלבים אישיים וקבוצתיים. שמתי לי למטרה לכוון לרמה הגבוהה ביותר לצד שמירה על ה-DNA של עדות מקומית כמותג מעולה וחזק שנבנה לאורך 17 שנה על ידי מיטב האוצרים בנוף הישראלי".

מה הזהות שלך? צלם / יוצר / אוצר? אתה רואה ההבדלים משמעותיים בין ההגדרות האלה?

"שלושת הכובעים מתאימים לי. אני קודם כל צלם ויוצר ואז אוצר. באוצרות נדרשות עוד תכונות מעבר ליצירה ולצילום - מורכבות של תפישת החלל, יכולת לחבר היבטים אקדמיים עם היבטים ויזואליים, ליצור נרטיב מהודק ומסקרן".

איפה מדיום הצילום נמצא היום לדעתך?

"בצומת משמעותי. צומת שמאפשר התחדשות גדולה וגם מעלה הרבה שאלות וקשיים".

סיפרת לי שהבלוג הזה השפיע על התחרות כולה. באיזה אופן? אתה חושב שזה לחיוב או שלילה?

"הבלוג הצילום של הארץ הכשיר צלמים לקריטריונים של עדות מקומית ואנחנו מברכים על כך".

ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ד
ג

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את כל סדרות הצילום ישירות לפיד שלכם


על הבלוג: דניאל צ'צ'יק - עובד ב"הארץ" משנת 2003, מצלם עבור מוספי גלריה וסוף השבוע. יזם ועורך בלוג הצילום של "הארץ". עבודותיו הוצגו במיטב המוזיאונים בארץ וגם במספר תערוכות וירידים בחו"ל. danieltchetchik.com
חומרים ניתן לשלוח ל: danielt@haaretz.co.il עבודות ב-2500 פיקסלים רוחב וטקסט קצר

פוסטים קודמים בבלוג הצילום

*#


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות