
שיטת הכוכבים, שהנחתה את תעשיית הקולנוע כמעט מאז שנוסדה, מתה מזמן, אך היא נולדה מחדש במאה הזאת בהקשר שונה
מ"מיסטי" ועד "ריצ'רד ג'ול": למה סרטיו של קלינט איסטווד אינם מאצ'ואיסטיים אף שלנשים יש בהם רק מעט תפקידים מרכזיים? הרהורים בעקבות המתקפה על סרטו החדש ועל האופן שבו הוא מציג דמות של עיתונאית נלהבת
שחקנים לא־מקצועיים הם מגמה בולטת בקולנוע הישראלי. מה הם מביאים למסך
אחרי שנים של יריבות עזה, הקולנוע והטלוויזיה משתפים פעולה כיום יותר מאי פעם. הסרט "פצצה", המתאר את פרשת ההטרדות המיניות בערוץ פוקס ניוז, הוא רק דוגמה אחת לסינתזה הזאת
קוראים לא מעטים טוענים כלפי מבקר הקולנוע של "הארץ" כי הוא מכביר ספוילרים. הנה תשובתו של אורי קליין
רשימת מאה הסרטים שבוימו על ידי נשים, שפורסמה השבוע, מזכירה כמה מהיוצרות החשובות שפעלו בתולדות הקולנוע אך יש בה גם כמה היעדרויות תמוהות
חזרה אל הסרט המסייט ההוא מגלה שיצירתו של סטנלי קובריק שנקטלה בזמנה נמנית עם צמרת סרטי האימה
סקורסזי וקופולה החליטו להפוך את השולחן ועוררו סערה
"חוקר המס", סרט שאבי נשר ביים בארצות הברית לפני 20 שנה ויוקרן בפסטיבל חיפה, מאיר את יצירתו של הבמאי באור אחר
אחרי קאמבק אחד שנקטע באבו, אדי מרפי חוזר שוב עם סרט מוערך וזוכה למחמאות על הופעתו. האם הפעם הוא יידע לשמר את המומנטום?
היעלמותו הצפויה של הדי־וי־די לא תמנע מאורי קליין להמשיך לאסוף את הדיסקים, שמאפשרים מגע פיזי עם היצירה הקולנועית
קשה להידבק באופטימיות האינסופית של הח"כ לשעבר, אבל אחת ממעלותיו של "החבר דב", היא שיש בו מידה של ישירות, מיידיות ופשטות התואמת את האיש שבמרכזו
אי אפשר לצפות ב"בר 51", שעותק מחודש שלו יוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים, בלי לחוש את עוצמת האובדן של עמוס גוטמן וג'וליאנו מר-חמיס, יוצר הסרט והכוכב שלו, שיכלו לתרום עוד כל כך הרבה לתרבות הישראלית
העיסוק בסוגיה של יצירה שמקדימה את זמנה מעורר את השאלה, אם בקולנוע יש בכלל דבר כזה. צלילה אל תולדותיו מעלה תשובה מפתיעה
כל חודש עולה לאקרנים מקבץ מכובד של סרטים חדשים שהופקו בארץ. חלקם נעלמים מהמסכים מהר מדי ואילו אחרים, כפי שבלט לאחרונה, גרועים במיוחד