
ליום אחד שכחו קצת במדינה מנגיף הקורונה וחגגו את הזכייה ההיסטורית של "פרזיטים" בטקס האוסקר. "מדובר בנס! אני גאה ושמחה להיות קוריאנית. מעולם לא דמיינתי שהישג כזה יגיע", אמרה אחת התושבות
עם הבחירה בסרט "פרזיטים" כסרט הטוב ביותר וכסרט הבינלאומי הטוב ביותר, אנשי תעשיית הקולנוע בארה"ב יצרו מפץ ועשו היסטוריה. הם ביקשו להוכיח את פתיחותם ואת נכונותם לשלב את האחר בתוך האנחנו
הערב הלוהט של בונג ג'ון הו צריך לסמן את השינוי בתעשיית הסרטים האמריקאית: זוזו הצדה גברים לבנים, הגיע הזמן למשהו קצת אחר. והנשים? הן יאלצו לחכות למהפכה נוספת
פיניקס, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר, הזכיר לקהל את האכזריות של המין האנושי וכשהוא בגרון חנוק הקריא פואמה שכתב אחיו ריבר שמת ממנת יתר
טקס האוסקר ה-92 עמד בסימן הדרת נשים מהקטגוריות המובילות. גל גדות, ברי לארסון וסיגורני ויבר הודיעו על הקמת מועדון קרב, סלמה הייק עקצה ונטלי פורטמן הביעה מחאה על השטיח האדום
אוסקר 2020: לראשונה בתולדות הפרס, סרט שאינו דובר אנגלית זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. סרטו של בונג ג'ון הו זכה גם בפרסי הבימוי, הסרט הבינלאומי והתסריט המקורי. חואקין פיניקס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו ב"ג'וקר", רנה זלווגר זכתה בפרס השחקנית על "ג'ודי". גל גדות הגישה את פרסי הפסקול והשיר הטובים ביותר
"היו זמנים בהוליווד", שמתכתב עם הרגע שבו פרץ פיט לתודעה ב"תלמה ולואיז", זיכה אותו במועמדות לאוסקר. הטקס הלילה יבהיר אם הוליווד למדה סוף סוף להעריך את השחקן המגוון והמוכשר
רגע לפני הטקס, כמה חברים וחברות באקדמיה האמריקאית לקולנוע חושפים מה הם באמת חושבים על "האירי" ("משעמם"), "סיפור נישואים" ("לורה דרן היתה מוגזמת"), "נשים קטנות" ("משחק גרוע") ויתר הסרטים שעשויים לזכות
"ארץ הדבש" מצפון מקדוניה הוא הסרט הראשון המועמד לאוסקר גם לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר וגם לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
בראיון ל"רולינג סטון" אמר הבמאי זוכה האוסקר: "אני מרגיש שזה הזמן שהמערכה השלישית (של חיי) תישען קצת יותר על הספרותי, וזה יהיה לי טוב כאבא טרי ובעל טרי"
סרטו של בונג ג'ון הו ממשיך לעשות היסטוריה. אחרי שזכה בפסטיבל קאן, הוא הסרט הקוריאני הראשון שמועמד לאוסקר לסרט הטוב ביותר. בראיון הוא מנסה להסביר את ההצלחה חסרת התקדים
סינתיה אריבו, כוכבת הסרט "הארייט: הדרך לחופש", היא היחידה שאינה לבנה המועמדת השנה לפרס בכל הקטגוריות המרכזיות של האוסקר. יש לה מה להגיד על כך
סרטו של טוד פיליפס מועמד ל-11 פרסים. "האירי", "ג'וג'ו ראביט", "1917", "היו זמנים בהוליווד" ו"פרזיטים" בין המועמדים לסרט הטוב ביותר. סקרלט ג'והנסון מועמדת הן לפרס השחקנית הראשית והן לפרס שחקנית המשנה. הטקס יתקיים ב-9 בפברואר
בעוד חודש תכריז האקדמיה האמריקאית לקולנוע על חמשת הסרטים שייכנסו לרשימת המועמדים הסופית. הסרט Stay Close שהפיק נבו שנער יתחרה בקטגוריית הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר
"מאמי", סרטה של קרן ידעיה שעולה היישר בטלוויזיה, מתבסס על אופרת הרוק הפולחנית משנות ה־80, אבל לוכד את כל רסיסי ההוויה המקומית העכשווית. ככזה הוא מרגש, מסקרן ואף נועז
שיטת הכוכבים, שהנחתה את תעשיית הקולנוע כמעט מאז שנוסדה, מתה מזמן, אך היא נולדה מחדש במאה הזאת בהקשר שונה
מ"מיסטי" ועד "ריצ'רד ג'ול": למה סרטיו של קלינט איסטווד אינם מאצ'ואיסטיים אף שלנשים יש בהם רק מעט תפקידים מרכזיים? הרהורים בעקבות המתקפה על סרטו החדש ועל האופן שבו הוא מציג דמות של עיתונאית נלהבת
שחקנים לא־מקצועיים הם מגמה בולטת בקולנוע הישראלי. מה הם מביאים למסך
אחרי שנים של יריבות עזה, הקולנוע והטלוויזיה משתפים פעולה כיום יותר מאי פעם. הסרט "פצצה", המתאר את פרשת ההטרדות המיניות בערוץ פוקס ניוז, הוא רק דוגמה אחת לסינתזה הזאת
קוראים לא מעטים טוענים כלפי מבקר הקולנוע של "הארץ" כי הוא מכביר ספוילרים. הנה תשובתו של אורי קליין
רשימת מאה הסרטים שבוימו על ידי נשים, שפורסמה השבוע, מזכירה כמה מהיוצרות החשובות שפעלו בתולדות הקולנוע אך יש בה גם כמה היעדרויות תמוהות
חזרה אל הסרט המסייט ההוא מגלה שיצירתו של סטנלי קובריק שנקטלה בזמנה נמנית עם צמרת סרטי האימה
סקורסזי וקופולה החליטו להפוך את השולחן ועוררו סערה
"חוקר המס", סרט שאבי נשר ביים בארצות הברית לפני 20 שנה ויוקרן בפסטיבל חיפה, מאיר את יצירתו של הבמאי באור אחר
אחרי קאמבק אחד שנקטע באבו, אדי מרפי חוזר שוב עם סרט מוערך וזוכה למחמאות על הופעתו. האם הפעם הוא יידע לשמר את המומנטום?
היעלמותו הצפויה של הדי־וי־די לא תמנע מאורי קליין להמשיך לאסוף את הדיסקים, שמאפשרים מגע פיזי עם היצירה הקולנועית
קשה להידבק באופטימיות האינסופית של הח"כ לשעבר, אבל אחת ממעלותיו של "החבר דב", היא שיש בו מידה של ישירות, מיידיות ופשטות התואמת את האיש שבמרכזו
אי אפשר לצפות ב"בר 51", שעותק מחודש שלו יוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים, בלי לחוש את עוצמת האובדן של עמוס גוטמן וג'וליאנו מר-חמיס, יוצר הסרט והכוכב שלו, שיכלו לתרום עוד כל כך הרבה לתרבות הישראלית
העיסוק בסוגיה של יצירה שמקדימה את זמנה מעורר את השאלה, אם בקולנוע יש בכלל דבר כזה. צלילה אל תולדותיו מעלה תשובה מפתיעה