בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"ביקורת טלוויזיה","items":[]}

הישארו בבית, היצמדו למשפחה, קנו סלמון בדמי האבטלה

פרסומות של שופרסל לפסח

12תגובות
ליאור רז. מה שהיה מפחיד הפך בן לילה לאסקפיזם
צילום מסך

לפני חודש כתבתי בטור זה על פרק מספר 7 בפאודה, שבו הפסקתי לצפות דקות לפני הסוף, משום שהוא היה מפחיד ומוחשי מדי. אח, אילו ימים היו פעם! בשבוע האחרון שתיתי את כל חמשת הפרקים הנותרים בעונה השלישית, העשויה היטב, מבלי למצמץ. זה היה מהנה מאוד, כמעט מרגיע. מה שהיה רק לפני חודש קרוב וריאליסטי מדי, הפך בן לילה לאסקפיזם במיטבו. חטיפות, יריות, הסכסוך הישראלי פלסטיני. מי היתה מאמינה שזה מה שהטריד אותנו. הרע המוכר ללא ספק עדיף על הרע הלא ידוע.

גם בשופרסל מיהרו להשתמש בשינוי התודעתי שעבר על עם ישראל. ליאור רז, כוכב פאודה, היה הפרזנטור של שופרסל עוד לפני ימי הקורונה. בפרסומת החדשה לרשת המזון, ישנה תזכורת לפרקים הקודמים – רז קופץ ממטוסים, מפוצץ מכוניות, מבצע תמרוני גרילה ברחבי הסופר. אבל בחג השנה, הוא מזכיר, "האווירה קצת שונה".

פרסומת - דלג

לצורך ההתמודדות עם המצב החדש לא יעזרו אקדחים, תעוזה בסביבה עוינת או מהירות השליפה. את התקריבים על סלמונים ורדרדים ונתחי בשר אנגוס שמנמנים מפרסומות פסח שעבר, מחליפים כעת גיבורים חדשים — קופאית עם מסכה (המסר: אצלנו אפשר לקנות מזון וגם להרגיש בטוחים מפני הידבקות), מלגזן שמוביל כמויות גדולות של מוצרים ארוזים מהמחסן (כלומר, אל תחשבו שחסר, המחסנים מלאים), וכמובן — סדרנית עם ערימות, ערימות ועוד ערימות של נייר טואלט (עננים של רוך שאפשר להתפלש בהם עד שהצרה הצרורה הזאת תעבור). לכאורה, זה לא הזמן למוצרי פרימיום. עברנו למוד הישרדות.

רז, או בן דמותו דורון מ"פאודה", הוא מטונימיה לכוחות הביטחון שמגנים עלינו והולכים ומשתלטים על ניהול משבר הקורונה. תפקידו בשופרסל כרגע הוא להגן על פסח. הוא מזכיר לנו עכשיו את מה ש"חשוב". במלים אחרות, הוא מדקלם את הקלישאות שהפכו למנטרה: "בייחוד בחג הזה, נעשה את מה שאנחנו יודעים הכי טוב: להתלכד כמשפחה, כעם, לזכור מי אנחנו ותמיד להוקיר את הטוב".

וכך, בחסות הקורונה, מפמפמת גם שופרסל את המסרים של תפיסת העולם השמרנית, זו שהחלה לפנות את מקומה לטובת אורח חיים פתוח ומאפשר יותר, אבל זוכה לעדנה בימי הנגיף. הישארו בבית, היצמדו למשפחות, היצמדו לעם. גם אם המשפחה היא גיהנום או שאולי אין לכם כזאת, גם אם עוד שנייה אין לכם כסף לשכר דירה.

מתחת למסרים השמרניים מסתתרת החרדה של שופרסל שקניות החג האקסטרווגנטיות ייפגמו השנה. ולכן משפט המפתח של רז בפרסומת הוא "חג לא דוחים". ואם החג לא נדחה, אז גם הקניות לחג לא נדחו. ועל כן, למרות שחשבתם שהדבר הכי נחוץ כרגע הוא נייר טואלט, בשופרסל מקווים שלא נשכח כי לצדו עדיין מחכים לנו גם האנגוס והסלמון. את השקלים האחרונים לפני דמי האבטלה, רוצים שנשקיע בהם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו