בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

{"title":"מאמר המערכת","items":[]}

בנימין נתניהו, העורך הראשי

221תגובות
איור: עמוס בידרמן

בנימין נתניהו: "...ואני נפגש עם אלי עזור (בעלי "מעריב" ו"ג'רוזלם פוסט"), אני אומר לו את הדברים הבאים ותקשיבו טוב — כמה זה מעוות אצלך, כמה אתה מוטה — למה אתה מחזיק את האנשים האלה. שנה את האנשים או שתביא חדשים".

בחקירותיו בתיק 4000 ניסה נתניהו להסביר בהפוך על הפוך שדיאלוג כמו שהיה לו עם שאול אלוביץ', הבעלים של בזק ושל האתר וואלה, היה לו גם עם בכירים רבים אחרים בתקשורת. "עזור אומר לי — תביא לי אנשים. אותה שיחה כמו עם אלוביץ היתה לי עם דקל (ירון דקל, מפקד גל"צ באותה תקופה) כמה ימים לפני. אני גם אומר לו תחליף את האנשים שיהיה, תגוון, אין לכם גיוון, הכול מוטה. אז הוא אומר — תביא לי אנשים".

זה היה מיזם כוחני, רב זרועות, להשתלטות על התקשורת. נתניהו עבד בזה, עמל לשכנע שורה של מיליארדרים לקנות את כלי התקשורת הישראליים העניים. לארי אליסון, ארנון מילצ'ין, ג'יימס פאקר, שלדון אדלסון — כולם נשלחו בפקודת נתניהו לפגישות עם אלוביץ', עם נוני מוזס ("ידיעות אחרונות") ועם אודי אנג'ל ("רשת"). נתניהו חיבר אותם עם עורכי דין: דוד שימרון, איציק מולכו, יעקב נאמן ז"ל. כך אולי גם ייצא למקורביו איזה שקל מהסיפור. בתוך כך הוא ניסה להקים ערוץ פוקס ניוז ישראלי. הוא גיבש צוות הקמה, נפגש, בדק ושלח אותם לאותו לאליסון. בפגישה אחת, לכל הפחות, השתתף — לפי עדות ניר חפץ — העיתונאי עקיבא ביגמן, כיום ב"ישראל היום". ביגמן הוא שכתב את הספר "כיצד הפך נתניהו את ישראל לאימפריה".

התוכניות הגדולות לא צלחו. אחת הסיבות המרכזיות, כנראה, עולה מתכתובת בין אלוביץ' למנכ"ל וואלה אילן ישועה מינואר 2014. המיליארדר האוסטרלי פאקר בא אז לארץ. אלוביץ' כותב לישועה שלפני הפגישה יקבל פאקר "מסאז' בירושלים". מעניין מי המסאז'יסט. אלוביץ' לא רצה למכור. הוא סגר עם ישועה שיבקשו מחיר מטורף, 800 מיליון שקלים. "הבעיה היא שלפעמים אנשים לא רציונליים, והכי גרוע שישלמו את המחיר שיידרש", העלה ישועה חשש מוזר. במלים אחרות, המסאז'יסט מירושלים עלול לשכנע את פאקר לשלם על וואלה מחיר מופרך. "כן, אבל אני צריך להגיע להישגים לפני כן", ענה אלוביץ'. תיק 4000 הוכיח שאלוביץ' אכן השיג הישגים גדולים.

זמן רב חשבנו שמכל התוכניות הגדולות של נתניהו יצא רק "ישראל היום". בחקירותיו נתניהו עצמו כמעט מתגאה בכישלונותיו. ובכן, הוא לא נכשל לגמרי. ייתכן שהצליח לשתול לא מעט אנשים מטעמו. הנה קטע מעדות של עורך "וואלה", אבירם אלעד: "אילן (ישועה, מנכ"ל האתר) אומר לי שאנחנו צריכים כותב ימני, ושאני אדבר עם שמעון ריקלין. ריקלין הפנה אותי לאראל סג"ל והוא כותב באתר עד היום (עת מתן העדות). למרות שהנחיה הגיעה מלמעלה, אני חושב שזה מינוי ראוי". חוקר: הוא כותב בעד נתניהו, או יודע גם לבקר אותו?" אלעד: "עד היום הוא לא ביקר אותם".

וואלה קיבלו מנתניהו רשימת שמות. גם כלי תקשורת אחרים. השמות חזרו על עצמם. כיום כמה מהם היו לכוכבי תקשורת. ישועה סיפר בעדותו שאלוביץ' ביקש ממנו לעשות עסקה עם יואב יצחק מ"מחלקה ראשונה". מעניין למה. חפץ טען במכתב שתועמלן גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, חייב את קידומו להתרחשות דומה. אולי דבר זה מסביר למה התכוון ירון דקל כשאמר בעבר בפגישות סגורות כי "המינוי הזה הציל את התחנה".

שבחי ירושלים - דלג

יש "עיתונאים" רבים בתקשורת, שאינם סתם תומכי נתניהו — הם חייבים לו במידה לא מועטה את קידומם, ולפעמים את פרנסתם. מי שזילזל (כמוני) באובססיה התקשורתית של ראש הממשלה, נאלץ כיום להודות שהיא מכשיר קריטי לשרידותו בשלטון.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו