ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.10291262) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7419474) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7701129) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7643858) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3826623) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3996166) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3898281) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtz ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.1283246) whtz 13 הדברים שצריך לדעת כשמתחילים לרכוב על אופניים - אקטיב - הארץ ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3786939) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3430110) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7947097) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ 444 whtzResponsive whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7985461) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7772166) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7701388) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7692748) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7668560) whtzResponsive
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7392909) whtzResponsive
 
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7606862) whtzResponsive

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4307746) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4207956) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7768682) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7766984) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7766985) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3898281) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3788041) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3645023) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3687627) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3224419) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3486738) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3331658) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3824551) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3266548) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3685580) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3719429) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3707079) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3798241) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3805210) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4160409) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3550784) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3593804) whtzResponsive

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3550785) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7539983) whtzResponsive

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3707081) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4254397) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3521546) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3613866) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3657392) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3595644) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3539502) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3602312) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3595603) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3700148) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3700149) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3550774) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3550773) whtzResponsive

13 הדברים שצריך לדעת כשמתחילים לרכוב על אופניים

רגע לפני שאירוע האופניים הגדול בישראל יוצא לדרך, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לדווש. וגם, קבלו כמה עצות לקראת הסובב עצמו, שיוזנק ביום שישי בבוקר ויכלול שישה מסלולים. רכיבה מהנה!

14תגובות
רכיבה בקבוצה. זה לא רק כיף יותר לרכוב בצוותא, זה גם עניין של בטיחות
ניר קידר
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.1283171) whtzResponsive

ענף רכיבת האופניים בישראל נמצא בעלייה בעשורים האחרונים. על פי אתר האינטרנט של איגוד האופניים הישראלי, שהוא איגוד הגג של מועדוני הרכיבה ורוכבי האופניים בישראל, בשנת 2018 היו רשומים באיגוד יותר מ-70 מועדונים וכ-15,000 רוכבות ורוכבי אופניים - חלקם תחרותיים, אבל רובם רוכבים עממיים. על פניו, לישראל יש את הנתונים הטבעיים המושלמים להיות גן עדן של אופניים: מזג אוויר נח, נופים קסומים (אם קצת יוצאים ממטרופולין תל אביב), ומסלולים בדרגת קושי סבירה. רוצים גם להתחיל לדווש? ריכזנו עבורכם את כל הטיפים שאתם צריכים לדעת לפני שמתחילים.

מטרת הרכיבה
לפני ההצטיידות באופניים עצמם, צריך קודם כל להבין מה השימושים האפשריים בהם: היכן אתם מתכוונים לרכוב - על כביש או בשטח? האם יש לכם ציפיות או תקוות להתחרות במרוצי אופניים או בתחרויות טריאתלון? חשיבה לטווח ארוך תסייע לכם להצטייד בזוג שיוכל לשמש אתכם למטרות שלהן אתם מייעדים אותו, ותמנע מכם להיקלע להוצאות מיותרות.

בחרו אופניים בגודל המתאים לכם
בפראפראזה על המערכון החביב של להקת כוורת, כל מה שדרוש בשביל להתחיל לרכוב זה סבלנות, יוזמה, קצת כישרון ורצוי גם אופניים. ולמען הסר ספק, אין הכוונה למפלצות הפלדה החשמליות ששועטות על כבישים ומדרכות באזור המרכז ודורסות את כל מה שנקרה בדרכן. הכוונה לאופניים במובן הוותיק והמקובל: שני גלגלים, שלדה, פדלים וכידון, כאלה שיתחילו לנוע רק כאשר הרגליים ינוחו על הפדלים ויתחילו לדחוף אותם קדימה.

סיכום ג'ירו דאיטליה ישראל - דלג

מבחר זוגות האופניים הקיים הינו רחב, איך בוחרים איזה זוג לרכוש? לא חייבים לרוץ לחנות היקרה ביותר ברחוב החשמונאים בתל אביב ולקנות את הזוג היקר ביותר בה. אפשר בהחלט לקנות אופניים יד שנייה (ברוב החנויות ישנם גם אופניים משומשים שבעליהם עשו 'טרייד אין' והצטיידו בזוג חדיש יותר). הדבר הכי חשוב הוא לקנות אופניים שמתאימים לכם. אופניים, כמו בגדים, מגיעים במידות. וכמו מותגי אופנה שונים, לעתים מידה סמול של חברה אחת היא מדיום של חברה אחרת, וכן הלאה. 

מדידת הגוף למטרת התאמת האופניים היא לא משימה מורכבת במיוחד. למען האמת, אפשר גם לעשות אותה בבית בסיוע בן/בת הזוג, סרט מדידה של חייטים (או מטר מדידה של אנשי מקצוע), ובסיוע הוראות באינטרנט (למשל, כאן). אבל אפשר גם להגיע לחנות ולתת לאנשי המקצוע לעשות את העבודה בשבילכם. ייתכן, עם זאת, שבמקומות מסוימים יבקשו מכם לשלם על המדידה אם לא תרכשו מהם את האופניים בסופו של דבר. כך או אחרת, ביצוע מדידה לפני רכישת האופניים היא פעולה נדרשת. בלעדיה, אתם עלולים לקנות אופניים שאינם מתאימים לכם, ושסופם להישאר במחסן. חשוב לזכור שרכיבה על אופניים לא מתאימים היא לא רק לא נוחה, אלא גם עלולה לגרום לפציעות שונות, ולכן מומלץ מאוד לבצע מדידה מקצועית אצל מומחים התחום או לכל הפחות, במדידה רגילה.

אל תקלו ראש באביזרי העזר הנדרשים, והקפידו להצטייד בהם
לפני הרכיבה, ודאו שהאופניים במצב תקין: אחד האלמנטים החשובים ביותר בתהליך הוא המיגון, ובראש ובראשונה, הצטיידות בקסדה - כי הראש שלכם יקר מדי מכדי להשאיר אותו חשוף לפגעי הכביש. ובאותה נשימה - במיוחד אם האופניים שלכם הם יד שנייה - לוודא שרפידות הבלמים אינן שחוקות, ושהצמיגים במצב תקין. ואם אמרנו צמיגים, אז כדאי מאוד להצטייד בפנימיות להחלפה, ובסט החלפת פנצ'רים. ומאחר שהסט עצמו לא יתקן את הפנצ'ר לבד, כדאי מאוד לתרגל החלפת פנימית לפני שאתם יוצאים לרכיבת סולו באזורים שכוחי-אל. אל תבנו על התנים והנמיות שיעזרו לכם.

אל תזלזלו בחשיבות הביגוד: קשה עד בלתי אפשרי לרכוב בנוחות בלי ביגוד מתאים. כל רוכבת או רוכב מתחילים זוכרים את היום שבו הצטיידו במכנסי רכיבה נוחים, כאלה שהצליחו להפוך את האוכף הצר של האופניים ממיטת סדום לכורסת טלוויזיה. טוב, אולי קצת הגזמתי והאוכף לא יהפוך להיות נוח כמו כורסת טלוויזיה, אבל אין ספק שמכנסי רכיבה בעלי ריפוד טוב ואיכותי יצליחו להפחית בצורה משמעותית את חוסר הנוחות שמתלווה לרכיבות הראשונות.

סייקלינג אקדמי - דלג

לרוב חברות האופניים יש גם חברות ביגוד תואמות, ולמרות שנוחות היא דבר אינדיבידואלי, מכנסי רכיבה שמתהדרים ביכולת נידוף זיעה ובריפוד ארגונומי יעשו את העבודה לרוב. ועוד מילה על ביגוד רכיבה: אם אתם כבר משקיעים כסף בסט רכיבה תואם ויקר, תעשו לעצמכם ולנהג הישראלי טובה, ואל תבחרו בסט שחור. ככל שתהיו צבעוניים יותר ותבלטו על הכביש, כך יקל על הנהגים לראות אתכם ולשמור מכם מרחק.

התאימו את הנעליים לאופניים: ואם כבר מדברים על ביגוד, אי אפשר שלא לדבר על הנעלה: רוכבים מנוסים מצטיידים בנעליים מיוחדות הכוללות זיז (cleat) שמתחבר לפדל. זה מאפשר העברת כח יעילה יותר ודיווש חלק יותר. אבל עדיף שהרכיבות הראשונות תתבצענה עם נעליים רגילות, לפחות עד שהטכניקה הבסיסית תשתפר. עצירת האופניים כאשר נועלים נעליים המחוברות לפדלים היא מורכבת מעט יותר, כי היא מצריכה תרגול של חילוץ הנעל מהפדל. עדיף לחכות קצת ולא להעמיס על עצמכם יותר מדי דברים בבת אחת.

היוועצו בשעון דופק לצורך הפחתת עומס: בימים אלה של אינספור אפליקציות בטלפון הנייד, אין צורך להצטייד בשעון רכיבה מתוחכם כדי להתחיל לרכוב. עם זאת, שימוש בשעון דופק יוכל לשמש ככלי עזר לרוכבים מתחילים. בירור טווחי הדופק המתאימים לכם לאימונים יסייע לכם להתאמן בצורה אפקטיבית יותר. אתם רק צריכים לברר מראש את דופק המנוחה שלכם (שאותו מודדים זמן קצר לאחר ההתעוררות בבוקר, כשאתם עוד במיטה), ואת הדופק המרבי (שאותו ניתן להסיק באמצעות נוסחאות שונות). אחרי שיהיו לכם שני הנתונים האלה, ניתן לחלץ את טווחי הדופק המתאימים לאימונים השונים.

חשוב לדעת לשתות בזמן הרכיבה. כלל האצבע באימונים הוא שבקבוק של 500-750 מ"ל יספיק לשעה של אימון,
Peter Dejong/אי־פי

באימונים קלים, הדופק לא צריך לעבור את ה-60-65 אחוז מהדופק המקסימלי. אימונים אירוביים ארוכים אמורים להיות בסביבות 75 אחוזים מהדופק המקסימלי, ואילו אימונים קשים (מקטעי עליות או מקטעים מהירים) אמורים להתבצע בטווח של 85% ומעלה מהדופק המקסימלי. רוכבים מתחילים, במיוחד כאלה שמגיעים עם כושר גופני ירוד, עשויים לגלות שהדופק שלהם מטפס במהירות למעלה גם באימונים קלים - לכן חשוב להיוועץ בשעון ולהפחית עומס. אימונים בדופק מקסימלי או בטווח הסמוך לו אינם מומלצים למי שאינו ספורטאי מאומן היטב.

רכבו עם חבר או בקבוצה, גם למען בטיחותכם
אחרי כמה רכיבות בפארק, אפשר לצאת אל השטח - או לכביש. אבל לפני שאתם יוצאים לדרך, מצאו לכם פרטנר(ים). זה לא רק כיף יותר לרכוב בצוותא, זה גם עניין של בטיחות. אם יש תקלה, אם קורה לכם דבר-מה, רצוי שיהיה איתכם מישהו שיוכל להזעיק עזרה. וכאן המקום להזכיר שרכיבה על כבישים "כחולים" (כבישים מהירים, דוגמת כביש מספר 1, כביש 6, וגם כביש 4 וכביש 5) היא בחלקה אסורה, ובחלקה לא מומלצת ומסוכנת.

בנוסף, חשוב לזכור שרכיבה הוא ספורט קבוצתי. לא חייבים לרכוב בקבוצה כדי להשתפר, אבל זה מאוד עוזר. עם קבוצה תלמדו לרכוב בדבוקה (או דראפטינג, בלשון העם), ועד מהרה תמצאו את עצמכם רוכבים במהירויות שלא הכרתם, בזכות הרכיבה הקבוצתית. לרכיבה הקבוצתית יש גם יתרונות בתחום הבטיחות. ישנן עשרות קבוצות רכיבה בכל הארץ, וחיפוש באתר איגוד האופניים יוכל לסייע לכם לגלות מהן קבוצות הרכיבה הפעילות באזור ביתכם.

כשיוצאים לרכיבה בשטח, עדיף תחילה לרכוב בשבילים לבנים, ורק אחר כך לעבור לסינגלים - במיוחד אם עוד לא התרגלתם לרכוב על אבנים, דרדרת, ותוואי משתנה
HEINZ-PETER BADER/רויטרס

הקפידו על מים בכמות מספקת, ואל תשכחו נשנושים
אל תשכחו שברכיבת אופניים, אתם מהווים את המנוע. וכמו בכל אוטו, גם כאן, המנוע זקוק לדלק. אל תצאו לרכוב בלי שתייה, ואם אתם יוצאים לרכיבה בת יותר משעה, קחו איתכם אוכל. אין צורך להגזים: פיתה עם חמאת בוטנים וריבה, בננה, חופן תמרים או כל דבר אחר שקל ונח לכם לאכול תוך כדי דיווש יעשו את העבודה. כלל האצבע באימונים הוא שבקבוק של 500-750 מ"ל יספיק לשעה של אימון, אבל זה כמובן תלוי במזג האוויר ובקושי האימון. עדיף לקחת יותר מים מאשר פחות מדי. כל עוד אתם עדיין לא גארנט תומאס כובש את האלפ דואז, אתם יכולים להרשות לעצמכם להיסחב עם שני בקבוקים גם אם לא תסיימו את שניהם.

תרגלו כיצד לדווש נכון, זוהי תורה בפני עצמה
התחלתם לרכוב, בשעה טובה! מזל טוב. במקום לצאת לרכיבת בכורה בת שלוש שעות ביער לא מוכר או על כביש שומם, תתחילו בקטן. לא חייבים לנסוע לסינגל הרצל או לרכוב במשולש; אפשר קודם לתרגל רכיבה בפארק הקרוב לביתכם. ועל אחת כמה וכמה אם עבר הרבה זמן מאז שרכבתם בפעם האחרונה. ברכיבות הראשונות תרגלו העברת הילוכים, פניות, סיבובים, והוצאת בקבוק מהנדן. כדי לצאת לרכיבות של יותר מחצי שעה, חשוב להיות מסוגלים לשתות מהבקבוק תוך כדי רכיבה. תרגלו גם בלימות, ולמדו את הברקסים: האם הם קשים או רכים? אחרי שתתרגלו אל כלי הרכב החדש ותשקיעו בלימוד טכניקה בסיסית פלוס, אפשר להתחיל לחשוב על הרכיבה כעל אימון אירובי.

תרגלו רכיבה בסיבובי רגליים מהירים. הקפידו על לא פחות מאשר 90 סיבובים לדקה, ונסו שהדיווש יהיה חלק ו"עגול" ככל שאפשר. אם אתם מרגישים שאתם "מקפצים" על המושב, סימן שאתם בהילוך קל מדי. אם אתם מתנועעים מדי עם פלג הגוף העליון, ייתכן שאתם דווקא בהילוך קשה מדי. הקפידו על גב ישר - לא עגול, לא כפוף - ועל מרפקים כפופים קלות. אל תלפתו את הכידון חזק מדי. השתדלו לשחרר את פלג הגוף העליון, ולאפשר לפלג הגוף התחתון לעשות את העבודה בצורה החלקה והנוחה ביותר.

בעת רכיבה על הכביש, זכרו שאופניים הם כלי רכב, וחוקי התנועה חלים גם עליכם
אילן אסייג

הפעילו שיקול דעת בבחירת מסלול לרכיבה בשטח
אם התמזל מזלכם להתגורר באזורי הצפון, שפלת יהודה והדרום - הרי שתוכלו לצאת עם אופניכם ברכיבה מהבית. אם אתם תושבי אזור המרכז, סביר מאוד שתצטרכו להעמיס את האופניים על האוטו (על מתקן או בפירוק הגלגל הקדמי מהמזלג בשלדה והכנסת הזוג המפורק למושב האחורי) ולנסוע לאחד מאזורי האופניים המובהקים, כדוגמת אזור לטרון-נחשון או אזור גבעת עדה. ואם אין לכם זמן למנהלות מיותרות, תוכלו לרכוב באחד הקריטריומים-לעת-מצוא באזור תל אביב רבתי, כגון פארק דרום, פארק אריאל שרון או ראש ציפור בגני יהושע, וכן פארק האופניים בנתניה. לרוכבי השטח המצב מעט פשוט יותר, אבל גם כאן, הפעילו שיקול דעת בבוחריכם את המסלולים שלכם. עדיף בתחילה לצאת לרכיבות בשבילים לבנים, ורק אחר כך לעבור לסינגלים, במיוחד אם עוד לא התרגלתם לרכוב על אבנים, דרדרת, ותוואי משתנה.

שמרו על כללי התנועה בעת רכיבה בכביש
יצאתם לכביש? כאן הכללים ברורים. זכרו שאופניים הם כלי רכב, וחוקי התנועה חלים גם עליכם. אל תעברו רמזורים באדום, אל תתגרו בגורל ובנהגים האחרים ואל תנסו לעקוף טרקטורים ומשאיות איטיים. רכבו בזהירות ובאחריות. כשהשוליים מאפשרים רכיבה, רכבו בהם. כשאין שוליים, רכבו משמאל לקו הצהוב. הימנעו מסטיות פתאומיות לתוך הנתיב, והקפידו להסתכל אחורה ולצדדים כל פעם שתרצו לעבור מסלול. ומיותר לציין: אל תרכבו עם אוזניות. זה לא רק מסוכן, זה גם מנוגד לחוק.

היאזרו בסבלנות, ורכשו בהדרגתיות את מיומנות הרכיבה
כמו בכל ענף ספורט חדש, גם ברכיבת אופניים, המפתח הוא הדרגתיות. העלאת הנפח צריכה להיעשות בהדרגה, וגם העלאת העומס. אם מעולם לא רכבתם קודם, אל תבחרו מסלול עם טיפוס מצטבר של מאות מטרים. התמקדו ברכיבה במישור, וממנה עברו למסלולים גבעתיים ולבסוף לטיפוסים. וגם אז, לא חייבים להתחיל בטיפוס למעלה עקרבים או במבוא חמה; אפשר להתחיל בטיפוסים רגועים יותר, כמו יער הנשיא בין צומת נחשון לשמשון, הטיפוס לאדרת מכביש 375 בין צור הדסה לעמק האלה, והקפת בית גוברין, שהוא גם המסלול של אליפות ישראל באופני כביש.

מומלץ לתרגל עליות עוד לפני היציאה למסלולים גבעתיים; ברוב המסלולים העירוניים אפשר למצוא עליות קצרות לתרגול רכיבה. נסו לטפס אותן בהילוכים קלים יחסית וסיבובי רגליים מהירים, ואחר כך בהילוכים כבדים ובשילוב מקטעי עמידה. ככל שתתרגלו רכיבת עליות בשלב בניית הכושר, כך תוכלו ליהנות מהן יותר כשתצאו לאחת מהעליות האיקוניות של אזור המרכז, למשל עליית צור הדסה (כביש 375), נס הרים (כביש 386) או צובה (כביש 395).

גראנט תומאס
AFP

ולסיום, טיפים לקראת סובב תל אביב, שיוזנק בשישה מסלולים ביום שישי הקרוב:
בתור אירוע רכיבה המוני ועממי ביסודו, משתתפים בסובב תל אביב רוכבים רבים ברמות כושר וטכניקה שונות. עדיף לא להיצמד לגלגלים של רוכבים לא מוכרים: לא בטוח שהם יסמנו לכם על מפגעים (בורות או עצמים על הכביש), וייתכן שהם כלל אינם מודעים לכך שאתם נצמדים אליהם ועלולים לבלום או לסטות בפתאומיות. עדיף לשמור על מרחק.

כאמור, בסובב תל אביב משתתפים רוכבים מגוונים. לכולם יש מקום באירוע. ימין הכביש הוא מקומם של האיטיים יותר, והשמאל - מקומם של המהירים. אל תעקפו מימין, אל תחתכו רוכבים אחרים. אם אתם חוששים שמישהו יסטה למסלול שלהם, אתם יכולים להשתמש בקריאת אזהרה כלשהי ("זהירות משמאל," למשל), כדי להתריע על בואכם. זכרו שמדובר באירוע עממי, לא בסטייג' בטור דה פראנס. עדיף לרכוב ברוגע ולסיים בבטחה מאשר לנסות לדהור במסלול עמוס ברוכבים מכל הרמות.

אל תשכחו לשתות (עדיין חם!) ולאכול. הקשיבו לגוף שלכם ואל תיסחפו למאמצים בלתי הגיוניים. היו אדיבים. התריעו (באמצעות סימון) על מפגעים בדרך, כמו בורות או בקבוקים שצנחו על הכביש. אם אתם עדים להתרסקות, עצרו וראו אם עזרתכם נחוצה. סייעו לרוכבים במצוקה שנתקעו. ושתהיה לכם רכיבה מהנה!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3550771) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3631980) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3539480) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3612235) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3539483) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3600780) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3551319) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7748520) whtzResponsive 

תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4606647) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3539487) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3617020) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3630539) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3599170) whtzResponsive

כתבות שאולי פספסתם

*#
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7903832) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3979744) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7897127) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7843746) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7843749) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7814009) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7797143) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7608810) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7691791) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7613637) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7561524) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7525109) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7492922) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7461393) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.7406861) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.6096109) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3506410) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.1283191) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4407723) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.2844505) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.1283194) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4198590) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4389463) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3599668) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4428960) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4405901) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4384281) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4302361) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4332719) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4255767) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4240553) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4240507) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4213675) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4193336) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4138815) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4125917) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3987660) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3883499) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3951983) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3941363) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3604914) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3486686) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3506195) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3495191) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3701931) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3392858) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3521263) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3655144) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3765036) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3771148) whtzResponsive
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ wwwwww whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.3798243) whtzResponsive ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ssssssss ContentId(7.4002547) whtzResponsive