איפה מוצאים פיצה טובה בנאפולי? - איטליה - הארץ

איפה מוצאים פיצה טובה בנאפולי?

לכתבה
Mariya Siyanko / Shutterstock.co

בעיר שהמציאה את הפיצה הנאפוליטנית קשה ליפול על פיצה רעה, אבל אם אתם צריכים לאכול רק פיצה אחת שתהיה זאת בפיצרייה של Da Attilio

6תגובות

"טסים לנאפולי לאכול פיצה ואחר כך קאצ'ו א פפה ברומא", את ההודעה הזו קיבלתי מעידו (השף עידו פיינר, ש"ש) בהתראה של שבוע מהטיסה, בתוספת הבקשה (או אולי הציווי?) "הכי חשוב שתסגרי פפה! אחרי זה כל השאר". באותו רגע כבר הייתי בנאפולי. לקחתי את הבקשה ברצינות והזמנתי מקומות אצל Pepe In Grani לערב הראשון של הטיול.

נחתנו ברומא רעבים, אובייקטיבית. המראה בשש בבוקר, טיסה של שלוש שעות וחמישים דקות, חלומות על ארוחת ערב אצל הפיציולו המפורסם דוחים חביתה של מטוסים, כמו גם תינוקת ששעה אחרי ההמראה התחילה לבכות. אנו מתנצלים בפני נוסעי טיסת הבוקר לרומא. בלאגן בשדה התעופה האיטלקי הסיח לרגע את דעתנו ממזון כלשהו ורק רצינו לצאת לדרך. לקחנו את הרכב והחלטנו שנוסעים ישירות לקאיצו, שם בעצם הטיול באמת יתחיל. הרעב החל להציק. כשירדנו מהכביש המהיר, התחלנו לנשום והבנו שהגענו לאזור יוצא דופן ועצרנו כשראינו את השלט הראשון עם המילה שהורו לנו לחפש Caseificio ובעברית -מחלבה. התחלנו במוצרלה טרייה וגם קצת פרושוטו שהוסיפו בצד. יופי של פתיח למסע שמיועד כולו לטעום עוד ועוד פיצות.

שי שבח

משם עשינו את דרכנו לקאיצו, כולל עצירה לצהריים במסעדה קטנה. בסוף הדרך המפותלת, הגיעה עלייה עם עשרות מדרגות, שהובילה אותנו ל-B&B מהמם בשם Casa Aulivo. לא "מהמם" של תגובה במדיה, אלא מהמם במלוא מובן המילה. כזה שבאמת מכניס להלם. עם מארחים מקסימים, רהיטים וכלי הגשה נכונים ונוף עוצר נשימה.

Casa Aulivo

בערב אכלנו אצל Pepe In Grani. כבר שנים שמדברים עליו כפיציולו הטוב בעולם ומרחבי הגלובוס מגיעים תיירי אוכל לעיירה הקטנטנה רק כדי לאכול פיצה. המקומיים מגיעים אליו מדי יום לפיצה של הערב, כשעבור התיירים הוא יצר ארוחת טעימות שמאפשרת בביקור אחד לטעום מבחר גדול של פיצות שונות. אצל פפה אכלנו בפעם הראשונה פיצה פריטה (מטוגנת), אפטייזר של קונוסים מבצק פיצה ממולא (שאת רוב המילוי שלו כיבסתי מהשמיכה של דניאלה התינוקת כשהגענו הביתה), משחקים עם ירקות, נקניקים וגבינה מיושנת וטרייה וגם פיצה עם בצק שהוזרקו אליו אלכוהול או רטבים שונים. לצד הפיצה התמקדנו בטעימה של יינות מקומיים מקמפניה. עוד על המקום אפשר לקרוא - כאן.

Pepe in Grani

בבוקר התארחנו במחלבה שאת המוצרלה שלה מניחים על כל פיצה נחשבת פה בסביבה. על קירות המשרדים תמונות שלהם עם פפה ו-Sorbillo, שבכניסה לפיצרייה שלו משתרך התור המטורף בנאפולי, אך לא בטוח שזה שווה את ההייפ סביבו. בחדרי הייצור הלבנים מייצרים מוצרלה בעבודת יד שלושה דורות של גבנים. דרך בעלי ה-B&B גם זכינו לבקר אצל יצרן שמן הזית האהוב עליהם שמייצר בלנד עם קאייצנה, הזן המקומי (בהנחה שהבנו הכל נכון, כי אף אחד מהאנשים שפגשנו עד כה לא דיבר אנגלית ועידו תקשר בספרדית עם נגיעה איטלקית).

שי שבח

אחר הצהריים, בשעת העומס, ניסינו לעקוב אחרי הווייז ברחובות נאפולי. כבר מהאווירה על הכביש הבנו שהלך הרוח הרגוע של קאיצו, מתחלף עכשיו באנרגיה סוחפת והתחלנו במלאכה הקשה של קפה, ספוליאטלה, קפה, אוכל מטוגן, סודה, קפה, פיצה, ספוליאטלה, קפה, פיצה, מטוגן, פיצה, פיצה פריטה, גלידה. קשה בנאפולי.

במקום שמתהדר בספר חוקים להכנת הפיצה שלו, בבחינת חומרי הגלם ותהליכי ההכנה, כנראה שלא תפלו נמוך מדי עם הפיצה שלכם. אבל יש טאבונים שדור שלישי ורביעי של פיציולואים אופה בהם ומשטחים שעליהם פותחים את הבצק טוב יותר. בדיוק כזאת היא הפיצה של Da Attilio ברחוב השוק Via Pignasecca. כל המקומיים מגיעים לרחוב הצפוף לקניות במעדניות גדושות הגבינות, נקניקים ופסטות יבשות וטריות, דוכני הדגים שפרוסים על המדרכות עם דגים, פירות ים ומיני צדפות שמזכירים שאנחנו בעיר נמל. עוד מצאנו אוכל רחוב של חלקי פנים, פיצה וסוגים שונים של מאכלים מטוגנים על בסיס מחית תפוחי אדמה או פסטה.

פיצה
שי שבח

אחת המסעדות ברחוב היא Da Attilio שהפיציולו שלה ידוע בטכניקת עבודה מהפנטת וזוהי ככל הנראה הפיצרייה הטובה ביותר בנאפולי. גם שם, כמו בכל פיצרייה שאכלנו בה, הזמנו קודם כל פיצה מרגריטה להבין את הקלאסיקה ואחריה פיצה נוספת. טיפ חשוב שקיבלנו לפני הנסיעה היה שאם רוצים לחלוק ויחד לטעום פיצות שונות, אז להזמין אחת אחת וליהנות מהן חמות. אל דאגה למפלס הרעב: הפיצה בנאפולי מוגשת במהירות.

כתובות ועצירות חובה בנאפולי:

Da Attilio

פיצרייה משפחתית ותיקה שנפתחה ב-1938 ברחוב השוק, קוטפת בקלות את התואר הפיצה הטובה ביותר בנאפולי. והאמינו לנו - טעמנו את רובן.

Via Pignasecca, 17, 80134 Napoli NA, Italy

Pizzeria Da Attilio

Pizzaria La Notizia

מוסד פיצות מקומי שראוי לדבר עליו יותר ובאמת הוא מתגלה לעולם אט אט ואף זכה כבר בתואר אחת מחמש הפיצריות הטובות באיטליה, כפי שבחרו אותן מומחי פיצה מקומיים. אנצו קוצ'יה הוא אושיית פיצות מוערכת בנאפולי שהקים מעבדה המוקשת למאכל הנאפוליטני המפורסם בעולם. אנצו מחזיק בשני שמות נודעים- לה נוטיציה ו-‘O Sfizio ומדובר במלאכת מחשבת, לא פחות. פיצריית לה נוטיציה אינה נמצאת במרכז העיר, אבל בהחלט במרחק נסיעה במונית. שימו לב שיש לה שני סניפים ורק ב-la notizia 94 אפשר להזמין מקום מראש.

Via Michelangelo da Caravaggio, 94, 80126 Napoli NA, Italy

Sfogliatella Mary

תרצו שכל יום בחיים שלכם יתחיל במבנה הזה ועם הספוליאטלה הספציפי הזה.

Galleria Umberto I, 66, 80132 Napoli NA, Italy

וכמובן, אמנם לא בנאפולי, אבל סביבותיה Pepe In Grani

אפשר להגיע גם בלי הזמנה ולחכות בתור, אל תעשו את זה. תשלחו להם מייל באנגלית והם יחזרו אליכם עם אישור. אפשר גם להזמין לינה אצל פפה.

Vicolo S. Giovanni Battista, 3, 81013 Caiazzo CE, Italy

B&B Casa Aulivo

חווית אירוח מרהיבה בכל מובן שתרצו, מהנוף ועד לאוכל, מהאנשים ועד המתקנים.

אם אתם נוסעים לפפה והסביבה, פשוט סעו לאט, פתחו את העיניים ועצרו בדרך בכל מה שנראה לכם שווה עצירה – כי זה באמת שווה עצירה.

____

עידו פיינר הוא שף מסעדת "רוברטה וינצ'י" בפרדס חנה, זוגתו שי שבח היא בעלת חוות בת קיימא במושב בארותיים בעמק חפר