בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המקומות הניו יורקיים שחובבי האינסטגרם יחגגו בהם

מהתערוכה בבית הביצה ועד הבר בטיים וורנר סנטר, ממוזיאון הגלידה ועד חנות המאצ'ה - יותר ויותר מקומות בניו יורק מגלים את קסם האינסטגרם והקהל עומד בתור בהתאם

תגובות
קיר של גבעי גלידה במוזיאון הגלידה בניו יורק
Christina Horsten / dpa Picture-

ברחבי ניו יורק צצות בחודשים האחרונים יותר ויותר חנויות פופ אפ, הנפתחות לזמן קצוב של מספר חודשים ואז נסגרות, כאשר המכנה המשותף שלהם הוא שהן מיועדות לדור האינסטגרם. טיים סקוור או הנוף ממרומי האמפייר סטייט? זה כל כך שנה שעברה. כעת, נדמה שהאטרקציות התיירותיות מתמקדות בחנויות ובשטחי הפופ אפ בהם מוצבים אובייקטים צבעוניים, פסלים, ומתקנים שהמטרה העיקרית שלהם היא לשמש רקע טוב לצילומים והעלאה לרשתות החברתיות באינטרנט כמו למשל אינסטגרם וסנאפצ'ט. בקיצור תרבות הנונסנס חוגגת.

בית הביצה - דלג

כך למשל בלואור איסט סייד נפתח באחרונה בית הביצה. בפופ אפ הזה יש שורה של חדרים המספרים את סיפורה של ביצה שהגיע לעיר הגדולה. עם הכניסה למקום, אחת המארחות של בית הביצה מספרת על ביצה אחת שהגיעה לניו יורק ומצאה את עצמה בודדה. והנה כאן ביצים אחרות חברו יחדיו כדי לשמש לה חברה. בין השאר תמצאו כאן צורות מוגדלות של ביצים, קרטוני ביצים, וסיפורי אלף לילה ולילה על ביצים. הביצים צבועות בצבעים מרהיבים, וחלקן אף מרחפות באוויר, אם הן לא בבריכת הביצים - המקבילה המקומית לבריכת כדורים מהג'ימבורי. יש כאן חדרים סודיים עם דמויות ביצתיות. בקיצור חגיגה של צבע, בעיקר אם אתם חובבי הז'אנר. מאוחר יותר תספר לנו המארחת כי היא בעצם המציאה את הסיפור הזה בעצמה. המחיר 18 דולר. רוב הכרטיסים נמכרו.

כל מי שבא לכאן בא בעצם להצטלם ולהעלות את התמונה לאחת הרשתות החברתיות.  מתמהמהים מעט ליד המוצג וכעבור כמה שניות שולפים את הטלפון הסלולארי ומתחילים לצלם. בחוץ משתרך תור של עשרות מבקרים. משך ההמתנה כשעה. חלקם הגדול מחזיק בכרטיסים. החלק האחר מברר האם יש למישהו כרטיס מיותר.

מוזיאון הגלידה בניו יורק - דלג

לא הרחק משם בבאורי שהיה פעם מקום ריכוז לשיכורים והיום הוא רחוב מאוד טרנדי בניו יורק, אפשר לבקר במומאצ׳ה המציעה מאכלים ומשקאות בצבעים מרהיבים המבוססים על מאצ׳ה תה ירוק איכותי הנטחן דק דק. אפשר לאכול כאן קראוסון מקושט, גלידה ״רכה״ ומשקאות צבעוניים. אמנם יש במאכלים מרכיבים שאמורים להיות ״בריאים״ אבל נראה שנעשה כאן יותר מדי שימוש בצבעי מאכל ובממתיקים למיניהם. גולת הכותרת היא החנות שהתחילה בעצם כהסתעפות של גלריה חביבה, אבל בהיפוך תפקידים מופלא מעטים מאוד מבקרים בגלריה ונעצרים בחנות עצמה. ולא בכדי. המבקרים משתעשעים במבנים וצורות של מחבטי בייסבול ענקיים כפסלי ענק. מותר בהחלט לגעת ולהצטלם וזה בדיוק מה שרוב המבקרים עושים. והגלריה? היא פחות חשובה כנראה.

אגב, גם במלון מנדרין בטיים וורנר סנטר יש בר (שהוא בהחלט לא פופ אפ) בשם אביארי שמגיע משיקגו ויש לו כמה קוקטיילים המיועדים במיוחד לחובבי איסטגרם. יש כאן למשל קוקטייל הפולט עשן וצבעיו מרהיבים. גם הנוף הנשקף מאזור הבר יפה להפליא. בקיצור, חובה לצלם ולא משנה אם כבר עשו את זה קודם לפניכם. אגב, גם כאן קשה להשיג שולחן.

The Aviary - דלג

מי שציין בהצלחה רבה את המגמה החדשה של תיירות האינסטגרם היה מוזיאון הגלידה. כאשר תערוכת הגלידה הגיעה לניו יורק לפני כשנה, הכרטיסים נחטפו. 30 אלף כרטיסים נמכרו בחמישה ימים. אי אפשר היה למצוא כרטיס בודד לרפואה. אתרי אינטרנט החלו למכור כרטיסים מיד שנייה במחירים מוגזמים פי ארבעה מהמחיר הנקוב. התערוכה כללה התנסויות. והכי חשוב מיד אחריה, התמלאה הרשת בשובל ארוך של צילומים מהמוזיאון, שכן אין כמותה מתאימה לצילומים בצבעים רב גוניים. התערוכה בינתיים נדדה ומניו יורק היא מוצגת כעת במיאמי ומשם תעבור לסן פרנסיסקו וללוס אנג׳לס. בין המוצגים אפשר לראות צורות או פסלים מוגדלים של גלידות, גביעים, מזרקות שוקולד ועוד. יש שיגדירו שהמוצגים הם בגדר עבודת אמנות פופולארית. אחרים יגידו שזו חגיגה של קיטש. וכן, בניגוד למוזיאונים, גם פה בהחלט מותר לגעת.

MUMATCHA - דלג

יש כמה סיבות לפופולאריות של חנויות ואתרי הפופ אפ. ראשית יש, מסתבר, משהו מרגש בחנות או מקום שנפתח לזמן קצר. מצד שני, מחירי הנדל"ן המסחרי בניו יורק כל כך גבוהים ובמיוחד קשה לשכור חנות ל-10 או 20 שנה קדימה. עדיף לעשות זאת לכמה חודשים ולראות אם העסק עובד.

בנסיבות אחרות הייתי מציע לכם לגזור ולשמור (או להדפיס) ולבקר כאשר אתם מגיעים. הבעיה שהמדובר, כאמור, בחנויות או שטחי פופ אפ. היום הם כאן בחודש הם במקום אחר וכשתגיעו לניו יורק כבר יצוצו עוד כמה חדשים. אבל אם אתם חובבי אינסטגרם, בטוח שאתם כבר תמצאו את המקומות הטרנדיים האלה בעצמכם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו